Ook dit jaar diende het Oude Stadhuys van Gouda als podium van onze jaarlijkse klantendag. Het prachtige 15e eeuwse pand vormde met zijn sfeervolle interieur, glas-in-loodramen en beroemde tapijtkunstwerken de monumentale omlijsting van deze geslaagde bijeenkomst.

In de sfeervolle ontvangstzaal werden de gasten en sprekers ontvangen. Daar kon men onder het genot van een goed verzorgde lunch kennis maken of bijpraten over het afgelopen jaar.

Thema DevOps, geautomatiseerd testen en monitoren

Veranderingen binnen het IT-landschap voltrekken zich in een hoog tempo. Om kansen te benutten en bedreigingen af te wenden is het cruciaal dat een organisatie snel kan reageren. Voor de IT-afdeling betekent dit onder meer dat software snel moet kunnen worden aangepast voor onderscheidend vermogen of voor risicobeheersing. Klanten verwachten in hun software het nieuwste en willen dat de software steeds sneller opgeleverd wordt, zonder in te boeten op kwaliteit en betrouwbaarheid.

Als een organisatie de snelheid en kwaliteit van de softwareontwikkeling wil verbeteren, dan is een andere manier van werken nodig. DevOps is de nieuwste methode in de evolutie van softwareontwikkeling. Organisaties die werken met DevOps kunnen veel flexibeler met een versneld productieproces omgaan dan andere organisaties.

Plenaire sessie | Partners aan het woord

Tijdens deze sessie presenteerde onze partners Logicalis SMC en InnSpire hoe zij met de suite ICTestAutomation  inspelen op de ontwikkelingen die zich afspelen binnen het IT-landschap. Ook presenteerde Evert-Jan Norg en René Hazelaar van TrendIC de werking van Selenium Webdriver i.s.m ICTestAutomation en het modeleren en analyseren van de productie systemen voor Ops-medewerkers.

Rik Burgering - managing consultant bij Logicalis SMC

Logicalis SMC is de IT Service Management partner voor het platform ServiceNow. Rik ging in op wat het betekend als bij de oplevering van ServiceNow een standaard testset wordt geleverd. Waarom wordt deze set door Logicalis SMC ontwikkeld en meegeleverd en hoe profiteert de klant van met de knowledge suite van een snellere en foutloze implementatie en oplevering.

>> Download hier de volledige presentatie

Marcel Oostveen – agile/scrum coach bij InnSpire
Marcel Diepenbroek – business development bij InnSpire

InnSpire inspireert, innoveert en realiseert agile- en testoplossingen. Zij hebben jarenlange praktijkervaring met het gebruik van ICTestAutomation en kunnen u verder helpen met effectief inzetten en inbedden van onze testsoftware binnen een Agile model. Tijdens onze klantendag presenteerde zij hun visie op geautomatiseerd testen aan de hand van hun model “Circle of InnSpire”.

>> Download hier de volledige presentatie

Overzichtsfilm van de TrendIC Klantendag op 16 mei 2017 

Open Space – onze klanten aan het woord

In de Burgerhal onder het Stadhuys is de dag afgesloten met een interactieve ‘open space sessie’. Vergaderen zoals de Aboriginals dat deden. Aan de hand van vier stellingen werd onder leiding van de moderators actief gediscussieerd in parallelle sessies.

  1. Automatisering vereist voorspelbaarheid
  2. Out of the box! Hoe ziet jouw ideale testoplossing eruit
  3. Default Test sets | Standaard, optioneel of niet
  4. Test automatiseren is ook automatiseren

Na een uur intensief sparren en discussiëren is door de moderators een conclusie per stelling geformuleerd. De resultaten van deze sessie wordt binnenkort per mail verspreid onder de deelnemers.

Al met al een zeer geslaagde middag die is afgesloten met een gezellige borrel en smakelijke bittergarnituur. Er is nog veel na gesproken en er zijn nieuwe contacten ontstaan tussen onze klanten en partners.

Hartelijk bedankt voor jullie opkomst...

& Partners, bedankt voor jullie support!

Team TrendIC

Dit artikel is geschreven door: